Prowadzenie własnej działalności gospodarczej potrafi zapewnić satysfakcję, zwłaszcza gdy wszystko od strony administracyjno-logistycznej działa szybko i sprawnie. Jeżeli tak jest, to wtedy można ustalić sensowny cut-off time, który pozwoli stać się konkurencyjnym względem rywali działających w tej samej branży. Co oznacza to pojęcie i jak wpływa na niego fulfillment?
Cut-off time – czym jest?
Pojęcie cut-off time (czas graniczny) określa ostatni moment, w którym klient może podjąć jakieś działanie, aby uzyskać z tego jakąś korzyść. W przypadku branży e-commerce w ten sposób określa się np. godzinę, do której konsument powinien podjąć decyzję dotyczącą zamówienia, aby cieszyć się doręczoną przesyłką już następnego dnia.
Czas graniczny jest zwykle określany przez firmę lub organizację i różni się w zależności od sytuacji. Ze względu na to, że przedsiębiorca do jego ustalenia musi zwrócić uwagę na czynniki takie jak:
- dzień tygodnia – wysyłka zamówienia złożonego w weekend często jest możliwa dopiero następnego dnia roboczego;
- zdolności przerobowe firmy – jeżeli brakuje pracowników, to fizycznie nikt nie będzie w stanie spakować szybko zamówienia;
- sposób działania firmy – przedsiębiorstwa posiadające swój towar w kilku różnych magazynach muszą uwzględniać w cut-off time również czas kompletowania przesyłki.
Fulfillment a cut-off time
Innymi słowy, jest to najczęściej pojęcie będące gwarancją dla klienta, którą stosuje się po to, aby konsument wybrał współpracę (w przypadku e-commerce stał się nabywcą produktu) z wybraną firmą, a nie przeszedł do konkurencji, która jest w stanie zapewnić mu podobne rozwiązania w podobnej cenie, ale szybciej.
Budowanie przewagi konkurencyjnej w ten sposób jest trudnym zadaniem, w którym pomaga m.in. fulfillment – czym jest ta usługa, dowiedzieć się można na stronie internetowej https://inpost.pl/fulfillment.
Czy klienci zwracają uwagę na późny cut-off time?
Nie jest żadnym sekretem, że konsumenci wybierają produkty, które są:
- tańsze,
- lepsze jakościowo,
- dostępne od ręki,
a istotne w przypadku branży e-commerce jest również, kiedy dany produkt zostanie dostarczony do wybranego punktu dostawy. Dlatego właśnie warto postawić na outsourcing usług logistycznych.
Wielu klientów woli często dopłacić do produktu, ale mieć pewność, że będzie on dostarczony np. następnego dnia, a nie w ciągu następnych 30 dni roboczych.
Fulfillment a cut-off time – jak na siebie wpływają?
Skuteczny fulfillment pomaga zapewnić sensowny cut-off time, który stanie się podstawą przewagi nad konkurencją rynkową. To dlatego, że to wybrana firma outsourcingowa daje gwarancję odnośnie do czasu dostawy zamówień – a nie sam przedsiębiorca. Dzięki temu właściciel działalności nie musi martwić się tworzeniem sprawnego systemu od zera, bo korzysta z już gotowego, stworzonego przez ekspertów.
Najlepsze, obecnie działające na rynku firmy potrafią zapewnić przedsiębiorcy bardzo późny cut-off time: zamówienia wysłane do godziny 20 są dostarczane już następnego dnia, w ramach InPost Fulfillment. To robi wrażenie na każdym kliencie i pomaga zdobyć jego lojalność. Fulfillment jest podstawą działania każdej większej i skutecznej działalności e-commerce.