Strona główna Zdrowie Jakie znaczenie mają kalorie podczas diety?

Jakie znaczenie mają kalorie podczas diety?

116
PODZIEL SIĘ

Nie istnieje jedna i skuteczna recepta na schudnięcie. Każdy osoba cechuje się innym funkcjonowaniem organizmu, ilością zbędnych kilogramów czy wreszcie prowadzonym trybem życia. Oczywiście można drastycznie zmniejszyć ilość spożywanych kalorii i szybko schudnąć.

Efekty mogą być jednak krótkotrwałe, w dodatku mało zadowalające. Dobrze jest więc postawić na jakościowe odchudzanie, indywidualnie dostosowane do rytmu własnego organizmu.

Znaczenie bilansu energetycznego

Podstawowa wiedza dotycząca nadmiernego tycia mówi o tym, że wzrost masy ciała spowodowany jest nadwyżką spożywanych kalorii. W celu utraty zbędnych kilogramów trzeba stworzyć ujemny bilans energetyczny. W praktyce oznacza to, że osoba odchudzająca się musi spożywać mniej kalorii, niż jej organizm potrzebuje do utrzymania stałej wagi. Ile więc wynosi ta różnica, aby móc schudnąć?

Niestety, u każdej osoby jest inaczej. Dlatego nie warto sugerować się dietami typu 1000 czy 1500 kalorii. Ta ilość nie tylko może być niedostosowana do danego organizmu, ale już sama w sobie, w większości przypadków sugeruje zbyt małą ilość dostarczanych kalorii, co może przynieść negatywne skutki zdrowotne.

Wyznaczniki ilości kalorii

Na szczęście można dobrać odpowiednią ilość kalorii na diecie, która będzie dostosowana do własnego organizmu. Istnieje bowiem szereg parametrów, których wyniki szacunkowo są w stanie przybliżyć tempo spalania danego organizmu. Jest to przede wszystkim stosunek wzrostu do wagi, lecz nie jest to jedyny wyznacznik. Znaczenie ma także rodzaj pracy i tryb życia oraz aktywność fizyczna.

Porady dotyczące diet i ćwiczeń znajdziesz na stronie http://www.spis.com.pl/ – ranking tabletek na odchudzanie

Przykładowo: osoba, która ćwiczy 3 razy w tygodniu średniej intensywności ćwiczenia, będzie spalać więcej kalorii niż ktoś, kto prowadzi siedzący tryb życia i unika sportu. Tym samym, aby organizm prawidłowo funkcjonował podczas diety odchudzającej, taka osoba będzie musiała spożywać więcej kalorii niż ta bez aktywności fizycznej.

Jak dobrać ilość kalorii, aby schudnąć

W sieci można skorzystać z kalkulatorów, które pomocne są przy obliczaniu odpowiedniego bilansu energetycznego. Wpisując swoje dane, można zdobyć wiedzę, która wskazuje ilość potrzebnych kalorii dla danej osoby. Zwykle będzie to liczba sugerujące takie spożycie kalorii, aby utrzymać masę ciała. Jak więc schudnąć, znając ten wynik? Oczywiście należy obciąć pewną ilość kalorii.

Najlepiej jednak nie robić tego drastycznie, a jedynie obciąć około 300-500 kalorii. Wówczas stosując taką dietę, można obserwować jej efekty. Jeśli organizm zbyt wolno lub też zbyt szybko będzie zrzucał zbędne kilogramy, ilość kalorii można wówczas swobodnie korygować, w zależności od potrzeb.

Zdrowa dieta

Wiedza o możliwościach swojego organizmu, jeśli chodzi o spalanie, daje poczucie kontroli nad dietą, a także sprawia, że odchudzanie może być naprawdę skuteczne. Pozostaje oczywiście jeszcze kwestia doboru odpowiednich produktów spożywczych, które nie tylko będą stanowić jadłospis skrojony pod ilość kalorii, ale przede wszystkim będzie zdrowy i korzystnie wpływał na organizm.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here